Правове виховання дошкільнят!

/Files/images/1/prava_ditini1_2.jpg

Право - це сукупність встановлюваних і охоронюваних державною владою норм і правил, що регулюють відносини людей у​​суспільстві.

Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури. Ознайомлення з правами носить пропедевтичний характер і готує дитину до засвоєння демократичних цінностей і прав людини в подальшому.

Дітям-дошкільнят доступні лише самі загальні уявлення про свої права і свободи, закріплених у міжнародних та державних документах, а також способи їх реалізації в різних життєвих ситуаціях.

Це ставить перед педагогами дошкільних установ такі завдання:
- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;
- Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;
- Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.

Вирішенню цих завдань сприяє правове виховання і навчання правам людини.
Перш ніж познайомити дитину з правами, його треба підвести до усвідомлення себе як особистості, повноцінного члена суспільства, розуміння своєї індивідуальності та людської гідності.

В нашому дошкільному навчальному закладі створені всі умови для правового виховання дошкільників. В першу чергу, ми починаємо виховувати у дітей почуття власної гідності, поваги до самого себе. Створюємо атмосферу визнання індивідуальності дитини, поваги його особистості, а самій дитині надаємо можливість реалізувати свої людські права.

Виховання в дусі прав людини ми спрямували на формування у дитини почуття справедливості, загальної рівності прав і можливостей. Тому неприпустимі несправедливість, заходи впливу, принижающие людську гідність дітей, порушують їх право бути коханими, рівними серед інших.

Знайомство дітей з їхніми правами доцільно здійснюємо в двох напрямах: "Я і мої права", "Я і права інших людей". Це сприяє розумінню таких простих і водночас складних істин, як: "Мої права - це мої можливості, мої свободи", "Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини".

Збереження і зміцнення здоров'я кожної дитини - одне з найважливіших завдань дошкільного закладу. У процесі ознайомлення з правами діти дізнаються про відповідальність за своє здоров'я, необхідності його берегти і зміцнювати, освоювати способи оздоровлення і безпечної поведінки.

Необхідно також пам'ятати, що формування морально-правової культури у дітей багато в чому залежить від загальної соціально-правової ситуації, рівня правової культури педагогів та батьків, а також ефективності засобів та методів первісної правової освіти.

Всеукраїнська акція «тиждень права» була започаткована у 2008 році з нагоди відзначення 60-ї річниці проголошення Загальної декларації прав людини. Указом Президента України встановлено започаткувати проведення Всеукраїнського тижня права щороку в тиждень ,що включає 10 грудня – День прав людини, який відзначається в пам’ять проголошення Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини.

З 18 по 22 лютого 2019 року у Красилівському закладі дошкільної освіти «Малятко» з метою надання правової освіти дітям, формування у них правової свідомості та культури проходить Всеукраїнський тиждень права, під час якого проводяться такі заходи:

План заходів

До «Всеукраїнського тижня права»

Красилівського закладу дошкільної освіти «Малятко»

На період з 18 лютого по 22 лютого 2019 року

Заходи Термін виконання Група Відповідальний
1 Бесіди на тему: «Я люблю своє місто»; «Моя сім’я», «Думай про родину,піклуйся про рідних», «Декларація прав дитини», «Оціни ситуацію», «Злу у світі не бувати», 18.02-22.02.2019 Молодша, середня старша вихователі
2 Тематичні заняття: -«Найдорожча в світі Україна», «Тато,мама і я», «український посуд», «Рідна оселя», «Моя сім’я», «Колискові пісні» -«Право на любов», «Я людина», «Я і моя сім’я», «Моє ім’я»,»Про що розповідають прізвища», - «Пригоди Незнайки», «Шануймо неньку - Україну,державні символи країни», «Як чудово все на світі знати», «Мої права та обов’язки, «Сьогодні з вами малята Прапор будемо шанувати», «Сьогодні з вами малята Герб України будемо вивчати», «Державні символи України» 18.02-21.02.2019 Iмолодша IIмолодша Середня Старша Вихователі Вихователі Вихователі
3 Дидактичні,розвиваючі ігри: «Склади віночок», «Дитячий садок», «Про що розповідають знаки», «Мрія» 18.02-21.02.2019 Iмолодша IIмолодша Середня Старша Вихователі
4 Сюжетно-рольові ігри «Сім’я», «Сім’я їде в автобусі», «Подарунки» 18.02-21.02.2019 Iмолодша IIмолодша Середня Старша Вихователі
5 Народно-хороводні ігри: «Подоляночка», «Дрібну, дрібну, дрібушечки» 18.02-21.02.2019 Iмолодша IIмолодша Вихователі
6 Читання віршів про членів родини, Україну. 18.02-21.02.2019 Iмолодша IIмолодша Вихователі
7 Читання казок «Зайчикова хатинка», «Колобок», «Червона шапочка», «Колосок», «Що таке життя», Творів В.О.Сухомлинського «Намисто з 4 променями», «Одно-однісіньке в світі макове зернятко», «Тихо-тихо,бабуся відпочиває» Iмолодша IIмолодша Середня Старша Вихователі
8 Складання «Квітки прав» 21.02.2019 Середня Вихователі
9 Розгляд стенду «Права дитини» 18.02.2019 Старша Вихователі
10 Вікторина «Правопорушення» 19.02.2019 Середня Вихователі
11 Перегляд мультфільму «Всі ми рівні» Впродовж тижня Середня Вихователі
12 Малювання на тему Любов в моїй родині» Впродовж тижня Середня Вихователі
13 Перегляд ілюстрацій, слухання запису про права дитини 18.02-21.02.2019 Середня Старша Вихователі
14 Психотренінг «Комплемент» Згідно тематики Середня Вихователі
15 Бесіда з батьками: «Любов та піклування», «Права та обов’язки батьків». Впродовж тижня Середня Старша Вихователі

ПЛАН ЗАХОДІВ

по проведенню Тижня правового виховання в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) "Малятко"

з 03.06 -7.06.2019р.

№ п/п Назва заходу Термін проведення Відповідальний Примітка
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАХОДИ
1. Опрацювати нормативно-правові документи До 03.06.2019р. Завідувач, вихователь-методист
2. Підготувати план роботи з правового виховання для вікових груп До 03.06.2019р. Вихователь-методист
3. Надати методичну допомогу по проведенню Тижня правового виховання До 03.06.2019р. Вихователь-методист
4. Провести нараду при завідувачу про підсумки проведення Тижня правового виховання в ДНЗ 10.06.2019р. Завідувач
РОБОТА З ПЕДАГОГАМИ
5. Провести круглий стіл на темі: "Чи бути ХХІ століттю століттям прав дитини" 05.06.2019р. Вихователь-методист, Практичний психолог
6. Провести семінар з елементами методичного тренінгу "Роль колективу в захисті прав і гідності дітей" 7.06.2019р. Вихователь-методист, Практичний психолог
7. Консультація для педагогів "Законодавство, яке захищає права дитини та законодавче забезпечення прав дітей в Україні" 03.06.2019р. Вихователь-методист
РОБОТА З ДІТЬМИ
8. Заняття "Ваші права, діти" 04.06.2019р. Лопата С.М
9. Заняття "В кожного звірятка є своя хатка" 05.06.2019р. Костюшко В.С.
10. Заняття "Кожна людина має свої права" 03.06.2019р. Лукашук А.К.
11. Заняття "Захистіть курча від лиха і зла" 04.06.2019р. Гдешинська С.П.
12. Бесіда з дітьми на тему: "Чому мене так звуть" 07.06.2019р. Резніченко Л.В
13. Бесіда "Не ображайте малят" (права та обов'язки у казках та оповіданнях) 06.06.2019р. Таран Т.А
14. Бесіда "Конвенція ООН про права дітей" 07.06.2019р. Васечко С.В
15. Музична розвага "Право на інформацію" 11.06.2019р. Музкерівник Коссе Е.В
16. Провести виставку дитячого малюнка "Права людини очима дітей" 10.06.2019р. Вихователі ст.груп
17. Провести ігри та вправи з дітьми з правового виховання Протягом тижня Вихователі груп
РОБОТА З БАТЬКАМИ
18. Розмістити в батьківські куточки пам'ятки для батьків "Коли порушуються права дитини" До 03.06.2019р. Вихователі груп
19. Консультація для батьків «Правове виховання дошкільників з використанням творів В.О.Сухомлинського» 3.06.2019р. Вихователі старших груп
20. Консультація для батьків "Родина і щасливе життя дитини" 7.06.2019р. Коваленко Н.М
21. Виготовити з батьками родинне дерево 5.06.2019р. Дегтярьова Т.О.
22. Анкетування для батьків "Що ви знаєте про права дитини" 03.06.2019р. Вихователі груп, батьки
/Files/images/1/i_4_.jpg

Пам’ятка для батьків з правового виховання:

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.1. Коли порушуються права дитини?• Коли немає безпеки для її життя та здоров”я.• Коли її потреби ігноруються.• Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.• Коли порушується недоторканість дитини.• Коли дитину ізолюють.• Коли дитину залякують.• Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.• Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.• Коли її особисті речі не є недоторканими.• Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.•Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.2. Як реагує дитина на порушення її прав?• Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б”ється, замикається в собі і т.д.)• Її турбує особиста безпека і любов до неї.• Вона часто буває в поганому настрої.• Може втекти з дому.• Може приймати наркотики або алкоголь.• Може робити спроби суіциду (замаху на своє життя).3.Де я можу дізнатись про права своїх дітей?• Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.• Конвенція про права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.• „Перші кроки”. Посібник для початкового вивчення прав людини. Amnesty International. Easton Str. London.• Настільна книга для молоді „Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді. Київ 1999 р.• Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96• Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8, тел. 228-87-834.Що батьки можуть зробити для своєї дитини?• Пам”ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.• Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 01, 02, 03, 04, імена та телефони близьких родичів, сусідів.• Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.• Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.• Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.• Пам”ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.• Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.• Залучати дитину для створення сімейних правил.

/Files/images/1/82613038.jpg

/Files/images/1/3_kopiya.jpg

/Files/images/1/2_kopiya.jpg

/Files/images/1/6_kopiya.jpg

/Files/images/1/4_kopiya.jpg

/Files/images/1/1lyubov_i_pikluvannya.jpg

/Files/images/1/2rivni_u_pravah.jpg

/Files/images/1/3_povnocinne_harchuvannya_.jpg

/Files/images/1/4_pravo_na_osvitu.jpg

/Files/images/1/5_vidpochinok_ta_dozvillyapng.jpg

/Files/images/1/6_na_medichnu_dopomogu.jpg

/Files/images/1/7_na_vilne_spilkuvannya.jpg

/Files/images/1/8_na_informaciyu.jpg

/Files/images/1/11_turbota_dityam_invalidam.jpg

/Files/images/1/9_primusove_zaluchennya_do_praci.jpg

/Files/images/1/10_skrivdzhena_y_znevazhena.jpg

/Files/images/1/titul.jpg

/Files/images/1/1a.jpg

/Files/images/1/2a.jpg

/Files/images/1/3a.jpg

/Files/images/1/5a.jpg

/Files/images/1/7a.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 192

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.